събота, 15 ноември 2008 г.

Манго Дуенде

Музика.... ритъм... мелодия... магия. Музиката е многолика, разнообразна и с всеки изминал ден става все по-пъстра. Раждат се нови творци, нови жанрове, нови хитове и няма кой да спре този естествен път на обновяване и еволюция. Сред този така добре организиран хаос от стилове и течения в музиката става все по лесно да се загубиш ако нямаш собствен стил, предпочитания и вкус. Болшинството от хората предпочитат удобното скривалище на "модерната" към момента музика, за тях работят по голямата част от заведенията, които пък се стремят да привлекат повече клиенти. Но има и една малка част (която за мое удоволствие нараства), която цени музиката с по-дълбоки традиции, макар и ориентирана към по-специфична аудитория. Както знаят всички аз съм малко или повече музикален помияр :) и въпреки, че харесвам широк спектър от жанрове има един, който стои в сърцето ми и винаги ще бъде там, който винаги ще ми дава сили и вдъхновение, който винаги ще ме радва и ще ме пренася в един по-добър свят, където хората са заедно, защото им е по-добре отколкото поотделно, защото искат да се забавляват, защото горещите ритми са в душите им и само чакат първите акорди за да се излеят от там и потопят всичко наоколо във веселие.

Да, това е латино музиката за мен, извор на щастие и магичен свят, в който успявам да намеря утеха и нови сили :) Независимо колко съм уморен или афектиран, след първата песен тези неща нямат значение, просто изчезват, затова пожелавам на всеки да си има този приказен остров, на който да отива за зареждане на батериите и много положителни емоции. Воден от тази си страст набързо намерих съмишленици и започнахме продължителни набези по кръчми и паланки, където пускат от "нашата" музика :)

Макар да намерихме доволно количество такива места ( и силно се надявам те да стават повече :) ) всичките имаха един и същ ... да кажем недостатък :) музиката беше на запис и пускана от DJ. Не, че е лошо - напротив забавлявам се страхотно и мога да отбележа, че съм оставил парички за ром там, колкото за "Лада" с основния ремонт :). При все, че този тип музика не е актуална в България е нормално и да няма български групи. Но по волята на Всевишния ( или просто луд късмет :) ) ми се удаде възможността да разбера за съществуването на едно уютно местенце в центъра на София наречено "Чай във фабриката" или по-известно като "Tea House" ( тук почитанията отиват при Digital Moon, Рони благодаря ти!) . Заведението е очарователно, скътано в бивш склад или нещо подобно в сърцето на София, обзаведено семпло, но оставящо чувство за "вкъщи" :) . Алтернативно място за алтернативни хора :) с алтернативни интереси, то предлага сцената си за групи, стените си за художници, а кухнята си за ценители. :) без да звучи, като скрита реклама мястото наистина си струва и горещо го препоръчвам на всички любители на джаз, латино и всички други жанрове, които намират място на сцената му. За актуална информация за програмата му винаги можете да погледнете тук.

След няколко посещения там разбрах за съществуването на "Манго Дуенде"! Съдържателите казаха: "Щом харесвате латино - елате да ги чуете", казах си - защо не? :) И бях възнаграден безмерно, когато, отпивайки от моя любим "Anejo 7 anos" аз чух първата песен, в изпълнение на Алекс Линарес ... а именно "Chan Chan" de Compay Segundo !!! А след нея El carretero, Dos gardenias, Candela, Guantanamera и много много други все попадения намиращи се в частта от личната ми музикална колекция, под заглавието "Classics"!!! Истинска жива група в България изпълняваща некомерсиално латино! Находка по-скъпа от огъня и колелото взети заедно! От тогава, ако съм в София и не съм на легло - няма участие, което да съм пропуснал! Останах меко казано очарован и смело препоръчвам

Елате да ги чуете!!!

Ако решите да минете - кажете, че имате резервация на името на Симеон Анастасов, място винаги ще ви намерят :))) , а самия мен обикновено ще заварите да се вихря с някоя чаровна дама под звуците на невероятните "Манго Дуенде"!

След дългата лятна почивка те отново ще ни радват на 21 Ноември, побързайте да си направите резервациите по отрано за да има места! Аз ще ви чакам там, масата до сцената, с усмивка от ухо до ухо и голяма "Havana" в ръка. :))

Estoy esperando, Vamos!

Soul.

1 коментар:

  1. Страхотни са, най-вече тимбалиста ...господин Борче - най-невероятния чаровник! Надявам се скоро да мога да присъствам на някое тяхно участие!

    ОтговорИзтриване